خبرها


رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان: حمایت های جهادکشاورزی در سیل جاسک؛ همراه کشاورزان و دامداران

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از حمایت های جهادکشاورزی به خسارت دیدگان در سیل روزهای اخیر شهرستان جاسک خبر داد و گفت: این سازمان همراه کشاورزان و دامداران جاسکی  بوده و در این راستا تاکنون بذرهای جو، کلزا و سبوس به صورت رایگان بین کشاورزان ودامداران خسارت دیده سیل توزیع کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همائی که به منظور بازدید میدانی، برآورد حجم خسارت به روستاها و مناطق سیل زده به شهرستان جاسک سفر کرده بود، در خصوص اقدامات انجام شده طی روزهای اخیر توسط سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: برآورد های کارشناسی خسارت وارده به زیربخش های زراعی ، باغی، دام و تاسیسات زیربنایی انجام شده است.

وی در خصوص کمک به دامداران خسارت دیده شهرستان جاسک جهت تغدیه دام افزود: تاکنون 40 تن سبوس و 20 تن جو به صورت رایگان بین دامداران خسارت دیده سیل توزیع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به کمک به کشاورزان سیل زده جاسک جهت کشت مجدد بذر جو و کلزا خاطرنشان ساخت: بذر جو و کلزا در سطح 2 هزار هکتار جهت کشت مجدد به صورت رایگان بین کشاورزان سیل زده شهرستان جاسک توزیع شده است.

به گفته باقرزاده همائی، تعداد 2 دستگاه بولدوزر جهت بازگشایی جاده بین مزارع به شهرستان جاسک اعزام شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی در جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم شرق هرمزگان طی روزهای اخیر با استفاده از تمامی امکانات و تلاش شبانه روزی نیروهای جهادگر خود در منطقه حضور دارد، خاطرنشان ساخت: جهادگران این سازمان، روستاهای خسارت دیده را از لاشه دام های تلف شده پاکسازی کردند.

به گفته وی، خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان جاسک بالغ بر 860 میلیارد ریال می باشد.