خبرها


در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان عنوان شد؛ نوسازی شبکه آبیاری اراضی کشاورزی و استفاده از آبیاری نوین در میناب در حال اجراست

 رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه نوسازی شبکه آبیاری 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب با جدیت در حال اجراست ، گفت: اتمام کامل این طرح در ایجاداشتغال و درآمدزایی شهرستان میناب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی و جمعی ازمدیران استانی برگزار شد.

باقرزاده در خصوص حوزه حفاظت از منابع آب و به ویژه تامین آب کشاورزی در استان اظهار داشت: نوسازی شبکه آبیاری 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی شبکه آبیاری 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب در سال گذشته انجام شد که از سد میناب نیز به آنها تخصیص آب صورت گرفت، افزود: در سال جاری نیز نوسازی شبکه آبیاری سه هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب و همچنین تجهیز آنها به آبیاری نوین و الگوی کشت مناسب در دستور کار و در حال اجراست .

به گفته وی، تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین و رعایت کردن الگوی کشت مناسب در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و فعالیت های تولیدی شهرستان میناب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار هرمزگان نیز در ادامه ایجاد سازه های آبخیزداری در سراسر این استان را یکی از رویکردهای مهم برشمرد و گفت: در سال جاری۸۰۰ سازه آبخیزداری در سراسر هرمزگان احداث می‌شود.

 فریدون همتی، ایجاد سازه های آبخیزداری در سراسر این استان را یکی از رویکردهای مهم برشمرد و افزود: سال گذشته  ۷۰۰ سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در سراسر هرمزگان با منابع و اعتبارات دولتی و مشارکت مردم ایجاد شد که در بارندگی ها به خوبی آبگیری شدند.

همتی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۸۰۰ سازه آبخیزداری در سراسر هرمزگان احداث می‌شود که از محل منابع صندوق توسعه ملی ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها جذب شده و از اعتبارات استانی نیز به آنها تخصیص می یابد و همچنین از مشارکت مردمی برای این پروژه ها استفاده می کنیم.

وی گفت: سازه های آبخیزداری مزایای بسیاری از جمله جلوگیری از فرسایش خاک، تامین آب شرب روستاها، ایجاد محیط‌های مناسب برای گردشگری، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تقویت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست را به همراه دارند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: این سازه ها برای مردم در مناطق مختلف بسیار مفید هستند و فرصت های مناسب اشتغالزایی و تولید را ایجاد کرده‌اند و با جدیت اجرای این طرح‌ها در سراسر استان را پیگیری می کنیم.