خبرها


در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان؛مجوز تخصیص آب ازسد جگین به مجموعه گلخانه ای دشت بارق صادر شد

 رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه این مجوز توسط وزارت نیرو صادر شده است، گفت: قرار است 10 میلیون مترمکعب آب از سد جگین به مجموعه گلخانه ای دشت بارق اختصاص داده شود.

به گزارش روابط عمومی  سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان؛ در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان که با حضور فریدون همتی استاندارهرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران استان هرمزگان برگزار شد، مجوز تخصیص آب ازسد جگین به مجموعه گلخانه ای دشت بارق صادر شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: براساس این مجوز که توسط وزارت نیرو صادر شده قرار است 10 میلیون مترمکعب آب از سد جگین به مجموعه گلخانه ای دشت بارق اختصاص داده شود.

باقرزاده اظهار داشت: از محل اعتبارات مربوط به نفت اعتبار لازم جهت مطالعه و ساخت سد شریفی، خط انتقال آب به اراضی بارق و شبکه آبیاری تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه احداث 1600 هکتار گلخانه در بشاگرد فراهم شده است، افزود: با این سرمایه گذاری زمینه اشتغال 20 هزار نفر از اهالی شهرستان بشاگرد فراهم می شود .

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سد شریفی نیز ساخته خواهد شد که از محل منابع این سد نیز به کشاورزی منطقه حق آبه تخصیص خواهد یافت.

باقرزاده با بیان اینکه آب ذخیره شده در سد جگین به اراضی پایین دست آن منطقه تخصیص می یابد تا در سال زراعی جاری کشاورزان بتوانند از آن بهره مند شوند، خاطرنشان ساخت: اختصاص آب سد‌ها به اراضی کشاورزی رونق تولید در محصولات را در پی خواهد داشت.