خبرها


با حضور استاندار هرمزگان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ؛ شش هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی افتتاح شد

با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، شش هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در روستای شهدادی شهرستان حاجی آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، این گلخانه های تولید محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی راه اندازی شده‌اند.

استاندار هرمزگان پس از بهره‌برداری از این گلخانه های تولید محصولات کشاورزی، بیان داشت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر توجه به کشت گلخانه ای، راه اندازی گلخانه ها در هرمزگان رو به افزایش است و در این زمینه شهرستان حاجی آباد به قطب تولیدات گلخانه ای در استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این گلخانه ها که با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ایجاد شده‌اند، توانسته‌اند اشتغال قابل توجهی را ایجاد کنند.

همتی تصریح کرد: در این گلخانه ها محصولات کشاورزی به شیوه های نوین و با بهره وری در مصرف آب، تولید می شوند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که براساس برنامه ششم توسعه، پنج هزار هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان ایجاد شود و در این زمینه حمایت های خوبی از سرمایه گذاران این بخش خواهیم داشت.

دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز پس از افتتاح این گلخانه های کشاورزی، بیان داشت: با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی، طرح های خوبی از جمله در بخش گلخانه ها با استفاده از این تسهیلات اجرایی شده و تلاش می‌کنیم که اجرای چنین طرح‌های ارزشمندی توسعه پیدا کند.