خبرها


رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان مطرح کرد:تحقیقات در حوزه کشاورزی؛ موتور محرکه توسعه

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از لزوم تحقیقات در حوزه کشاورزی جهت توسعه همه جانبه این بخش خبر داد.

  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همائی روز گذشته در نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی اظهار کرد: تحقیقات بخش مهم توسعه بوده که در حوزه کشاورزی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه مقایسه عملکردها در بخش کشاورزی به خودی خود نقش مهم تحقیقات در توسعه کشاورزی را نمایان می کند، افزود: تحقیقات اثرات مثبتی در توسعه کشاورزی داشته و از زیان های احتمالی ناشی از آفات ، بیماری ها و ... جلوگیری خواهد داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: تولید ارقام مرکبات و نخل های مقاوم با اقلیم منطقه در مراکز تحقیقات جهادکشاورزی در شهرستان های میناب و حاجی آباد انجام می شود.

باقرزاده با بیان اینکه زمانی بیماری ای وارد کشور می شود به تمام نقاط کشور سرایت می کند ، خاطرنشان ساخت: این بیماری ها بایستی مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا بخش کشاورزی پرمخاطره ایی دارند، تصریح کرد: این کشورها برای کنترل بیماری ها و آفات، محصولات را در فضای گلخانه کشت می کنند که کشاورزان ما نیز بایستی به این سمت حرکت کنند.

این مسوول اظهار داشت: در حال حاضر نیاز جامعه کنونی افراد توانمند و کشاورزان پیشرو در کشتهای گلخانه ای خواهد بود که لازمه آن تحقیقات همراه با دانش نوین می باشد.

باقرزاده ادامه داد: در پرورش میگو با کار تحقیقاتی با ورود گونه جدید، پرورش میگو در استان متحول شده است.

وی با بیان اینکه علم در حال پیشرفت می باشد، افزود: بایستی از دانش بروز استفاده کرده تا نقص های حوزه کشاورزی برطرف شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ذرت، گندم، کلزا و جو از محصولات موردنیاز کشور هستند، خاطرنشان ساخت: کشاورزان درصدی از اراضی  خود را به سمت کشت این محصول متمایل نمایند .

وی در پایان با اشاره به لزوم توسعه گلخانه ها در استان هرمزگان تصریح کرد: کشاورزان را برای کشت در فضای گلخانه ای حمایت خواهیم کرد.