خبرها


بازدید از روند صید میگو و ماهی در خلیج فارس با حضور استاندار، مدیرکل شیلات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

 استاندار هرمزگان مدیرکل شیلات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از اصحاب رسانه به همت اداره کل شیلات هرمزگان از روند صید میگو و ماهی در صیدگاه های واقع در محدوده بین بندرعباس و جزیره هرمز در آب های خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ فریدون همتی پس از این بازدید، عنوان کرد: صید میگو در هرمزگان از اوایل مهر تا اول آذر انجام می‌شود که در سال جاری تاکنون بالغ بر هزار و ۲۵۰ تن میگو در استان صید شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۶ شناور و لنج صیادی برای صید میگو در هرمزگان فعالیت دارند و صید میگو برای دو هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است.

همتی توجه به اقتصاد دریا محور را یکی از برنامه های اصلی در هرمزگان در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های استان، تمرکز ویژه ای بر روی توسعه پرورش ماهی و پرورش میگو در هرمزگان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که در این دو حوزه در حال انجام است، امیدواریم تا دو سال آینده به تولید ۵۰ هزار تن ماهی پرورشی و ۱۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان برسیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: فعال سازی ظرفیت‌های حوزه پرورش میگو و ماهی در هرمزگان، درآمدزایی و اشتغال گسترده‌ای را برای مردم این استان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از قشرهای مختلف مردم استان به ویژه جوانان تحصیل کرده در حوزه های مرتبط با شیلات و همچنین تعاونی‌های صیادی در سراسر استان می‌خواهیم تا در راستای فعالیت در زمینه پرورش ماهی و میگو پیشگام باشند و به فعال شدن هرچه بیشتر ظرفیت ها در این حوزه کمک کنند.