خبرها


بهره برداری از شهرک پرورش میگو حسنلنگی همزمان با دور سوم سفر ریاست جمهوری

 مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی از بهره برداری شهرک پرورش میگو حسنلنگی همزمان با دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی شب گذشته در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شهرک پرورش میگو حسنلنگی با اشاره به مزیت نسبی هرمزگان در حوزه آبزی پروری اظهار کرد: 37 هزار هکتار در حوزه شیلاتی در کل کشور برای ایجاد شهرک های پرورش میگو امکان سنجی صورت گرفته که 20 هزار هکتار آن با سرمایه بیش از 7 هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در هرمزگان در حال ایجاد می باشد.

علی اشرف منصوری با بیان اینکه شهرک پرورش میگو حسنلنگی در دورسوم سفر ریاست جمهوری در دولت دوازدهم به استان هرمزگان افتتاح خواهد شد، افزود: طی 40 سال گذشته تنها ۷ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو احداث شده که با بهره برداری از ۲۰ هزار هکتار شهرک پرورش میگو ، میزان تولید نیز به حدود ۷۰ هزار تن خواهد رسید.

وی، تعداد اشتغال زایی ایجاد شهرک های شیلاتی در هرمزگان را بالغ بر  15 هزار شغل عنوان و اظهار کرد: شهرک شیلاتی حسن لنگی که حدود یک هزارو 600 هکتار مساحت دارد ، به صورت 68 قطعه مزرعه 20 هکتاری به متقاضیانی که در فراخوان نام نویسی کرده بودند جهت انجام مراحل بعدی واگذار شده که مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در پایان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی زیرساخت شهرک شیلاتی در حسنلنگی در تابستان سالجاری آماده شد که این شهرک پرورش میگوی عظیم در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.