خبرها


مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی عنوان کرد:اثرگذاری طرح های شیلاتی هرمزگان در توسعه اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه حمایت از رونق تولید بسیار ضروری است، گفت: طرح های شیلاتی هرمزگان در توسعه اقتصادی کشوربسیار اثرگذار خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی اشرف منصوری شب گذشته در نشست مشترک با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: رفع موانع توسعه شهرک های کشاورزی و شیلاتی برای صیانت از اراضی کشاورزی و حمایت از رونق تولید بسیار ضروری است.

وی همچنین در خصوص واگذاری اراضی پرروش میگو افزود: استان هرمزگان ظرفیتهای بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری داشته که تسهیل در اجرای طرح های حوزه شیلاتی در این استان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، هدایت و رهبری و توسعه زیرساخت شهرکهای کشاورزی با هدف توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی ، توسعه آبزی پروری و دام و طیوررا بسیار مهم دانست واعلام کرد: این شرکت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی درسال های اخیر با هدف افزایش بهره وری از منابع آب و خاک ، رشد و ساماندهی تولید ، ایجاد اشتغال و توسعه تجارت در حوزه کشاورزی تاسیس شد که در حال حاضر شاهد پیشرفت های قابل توجهی در رابطه با دستیابی به اهداف تبیین شده در این حوزه می باشیم.

منصوری، توسعه آبزی پروری و پرورش میگو را در قالب شهرک های پرروش میگو در استان های جنوبی را از ظرفیت های مهمی معرفی کرد که در رونق تولید بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مصمم بوده با بکارگیری ظرفیتها و پتانسیلهای عظیم حوزه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و رفع وابستگی ، نهایت تلاش و همت خود بکار بگیریم.

استاندارهرمزگان: شیلات محور توسعه در استان هرمزگان است

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه با رونق آبزی پروری در هرمزگان، شیلات استان از یک بخش بومی و محلی به صنعت تاثیرگذار تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر محصولات حوزه شیلات استان هرمزگان به بسیاری ازکشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

فریدون همتی در ادامه حوزه شیلات را از ضرورت های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و افزود:این حوزه به راحتی میتواند نیازهای ارزی کشور را تامین و صادرات غیر نفتی را افزایش می دهد.

به گفته وی، بخش شیلات محور توسعه در استان هرمزگان است و شهرک های پرورش میگو می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مهمترین بخش شیلات استان صنعت پرورش میگو است، اظهار کرد: برخورداری هرمزگان از صنعت پرورش میگو باعث شده است تا اقتصاد هرمزگان ماهیت شیلاتی بگیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان: شهرک های کشاورزی، تولید و اشتغال راایجاد می کنند

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: توسعه شهرک ها در استان هرمزگان عاملی بسیار موثر در صیانت از اراضی کشاورزی ، رونق تولید ، ایجاد اشتغال و به ویژه بهره وری منابع آب و خاک است.

علی باقرزاده همایی در پایان با اشاره به ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: شهرک های کشاورزی تحول بزرگی در بخش کشاورزی را در تولید و اشتغال استان ایجاد خواهند کرد.