خبرها


بازدید مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی از شهرک پرورش میگو حسنلنگی

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در بازدید از شهرک پرورش میگو حسنلنگی گفت:حدود 20 هزار هکتار شهرک کشاورزی پرورش میگو در استان هرمزگان در حال ساخت بوده که  ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در بازدید میدانی از شهرک پرورش میگو حسنلنگی اظهار کرد: حدود 20 هزار هکتار شهرک کشاورزی پرورش میگو در استان هرمزگان در حال ساخت بوده  که ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن صورت خواهد گرفت.

اشرف منصوری با بیان اینکه با بهره برداری از 20 هزار هکتار شهرک پرورش میگو ، 15 هزار شغل در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد، افزود: از این میزان یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در شهرک پرورش میگو حسنلنگی بوده که ۶۸ مزرعه ایجاد شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: پیش بینی می شود با بهره برداری از 20 هزار هکتار شهرک پرورش میگو در استان هرمزگان حدود 100 هزار تن میگو از این اراضی برداشت شود.

وی با بیان اینکه اولویت نخست شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برای واگذاری زمینه های پرروش میگو به مردم روستاهای منطقه بود، ادامه داد:  تولید و ایجاد اشتغال از اولویتهای مهم ایجاد شهرک های کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ابراز داشت: این شهرک‌ها با ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد به صورت ۳۶ ماه اقساط در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

منصوری همچنین به اخذ استعلام ها از محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: برای تمامی شهرک‌ها اولین استعلام از محیط زیست اخذ شده و شهرک‌های که آغاز شده‌اند نیز دارای مجوزهای زیست محیطی هستند.