خبرها


دستگاههای کارنده محصول، رضایت کشاورزان را در پی داشته است

دبیرکشاورزی حفاظتی جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 100 دستگاه کارنده  کشت مکانیزه گندم و کلزا در سطح استان را انجام می دهند، گفت: دستگاههای کارنده محصول، رضایت کشاورزان و کاهش هزینه ها را در پی داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان،غلامرضا شریفی با اشاره به اینکه با استفاده از کمک های یارانه ای حدود 85 دستگاه خطی کار ،ریزدانه کار و کشت مستقیم جهت کشت مکانیزه گندم و کلزا در استان جذب شده است، اظهار کرد:در حال حاضر تعداد 100 دستگاه کارنده  کشت مکانیزه گندم و کلزا در سطح استان را انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: طی 4 سال گذشته حدود 15 دستگاه خطی کار جهت کشت گندم و کلزا در استان وجود داشت که به صورت میانگین به ازای هر 893 هکتار یک دستگاه موجودی بود. ولی در حاضر به ازای هر 134 هکتار در استان هرمزگان یک دستگاه کارنده وجود دارد، خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه سالجاری وزارت جهادکشاورزی ، مجموع کشت گندم و کلزا  13 هزار و 400 هکتار می باشد.

شریفی به مزایای استفاده از دستگاههای کارنده در کشت محصولات اشاره کرد و افزود: کاهش مصرف بذر، سبزینگی یکنواخت ،افزایش عملکرد ،افزایش کیفیت برداشت و کاهش تردد ومصرف سوخت از مزایای استفاده از دستگاههای کارنده برای کشت محصول کلزا و گندم می باشد.

وی تصریح کرد: مزایا استفاده از دستگاههای کارنده موجب افزایش درآمد ونهایتا رضایت کشاورزان شده است.

گفتنی است؛ بیشترین کشت مکانیزه در شهرستان های حاجی آباد و رودان می باشد.