خبرها


آمادگی  دولت و کشاورزان هرمزگان جهت مبارزه با ملخ صحرایی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در خصوص تصمیم گیری جهت مقابله با هجوم ملخ های صحرایی گفت: همه  نهادهای دولتی و مردم جهت  عبور از بحران بازگشت  ملخ های صحرایی  آماده همکاری باشند .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همایی ظهر امروز در جلسه ستاد عالی گیاهپزشکی که با حضور مدیران ستادی و شهرستان هابرگزار شد، اظهار کرد: رویت و بررسی سایت هواشناسی در خصوص پیش بینی جهت تغییر وزش باد از مهمترین اقدامات برای مبارزه با هجوم ملخ ها در مناطق مختلف استان بوده که بایستی توسط مدیران ستادی در شهرستانها پیگیری شود .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان ساخت : با تشکیل ستاد بحران در هر شهرستان  هماهنگی های لازم جهت تامین  سم، سمپاش و ماشین آلات به میزان کافی پیگیری و تامین گردد  .

به گفته وی، با استناد به تجربیات سالهای گذشته مبارزه با ملخ های صحرایی قطعا از خیلی مسائل غیر قابل پیش بینی در سراسر استان جلوگیری خواهد شد .

این مسوول با اشاره به اینکه در دو روز اخیر ریزش لکه  ای  ملخ های صحرایی در جاسک و بشاگرد رویت شده است ، افزود : در حال حاضر کار ردیابی ملخ ها در این مناطق  آغازشده است و بایستی قبل از بروز هرگونه مشکل عملیات مبارزه انجام شود .

این مسوول در خصوص نقاط بحرانی ریزش ملخ افزود: شهرستانهای میناب، بندرعباس، سیریک،  جاسک و رودان نقاط بحرانی ریزش ملخ های صحرایی بوده که سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با بسیج تمامی امکانات و نیروها در جهت مقابله با این بحران وارد عمل شده است.

وی همچنین از ستاد بحران در شهرستان های جاسک و بشاگرد و سیریک  خواست تا با همکاری سایر نهادها، دستگاههای اداری و بسیج مردم در جهت مقابله با بحران هجوم ملخ های صحرایی اقدام نمایند .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در پایان  با بیان اینکه استفاده از بسیج مردمی در روستاها و مناطق بحرانی قطعا کمک بزرگی به مبارزه با ملخ های صحرایی می کند، ادامه داد: مردم بایستی آموزش جامعی در خصوص این گونه ملخ ها دیده باشند تا در صورت مشاهده به جهادکشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات  گزارش دهند و بازوی کمکی سازمان باشند.