خبرها


برگزاری نمایشگاه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی هرمزگان

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان؛ علی اصغر خلیلی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی خبر داد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک روزه شنبه 11 آبان ماه تا پایان وقت اداری در طبقه هم‌کف ساختمان اداری دانشگاه آزاد بندرعباس برقرار است.

خلیلی بیان کرد تهدیدات بیولوژیکی را یکی از مهمترین تهدیدات دشمن خواند که علاوه بر هزینه کم تولید، می تواند آثار مخرب فراوانی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به جنگ زیستی اذعان داشت: در جنگ های زیستی معمولا هدف کشتن انسان ها نیست بلکه هدف دشمن ضربه زدن به سیستم های اقتصادی کشور است.

این مقام مسئول بیان داشت: در رابطه با فعالیت های مرتبط با پدافند زیستی جهاد کشاورزی فعالیت های زیادی از جمله تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل زیستی، تهیه و تدوین تهدیدات نوین زیستی استان در هر یک از زیربخش های کشاورزی در حوزه حفظ نباتات، دام، طیور و آبزیان.

خلیلی تصریح کرد: در مرزبانی زیستی وظایفی تعیین شده است که می توان ایجاد بانک های اطلاعات تخصصی در حوزه های دامی و گیاهی، کنترل مبادی وروری دام و گیاه و بذر، مدیریت و کنترل آفات و گونه های مهاجم گیاهی، تدوین آیین نامه های کنترل آفات و بیماری ها نام برد.

مدیر روابط عمومی بیان کرد: تهدیدات زیستی همواره وجود دارد و ادامه خواهد داشت لذا جهاد کشاورزی و به طور کل سازمان هایی که با سلامت و امنیت غذایی مردم درگیر هستند قوانین سختگیرانه ای را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات درنظر می گیرند.