خبرها


جلسه ستادعالی گیاهپزشکی برگزار شد/بررسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان جهت مقابله با هجوم ملخ صحرایی

جلسه ستاد عالی گیاهپزشکی استان هرمزگان با ریاست مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ اشرف منصوری بیان کرد: با توجه به آغاز فصل کشت محصولات زراعی و سبزی و صیفی در استان و افزایش سطح سبز در استان و شرایط مساعد رشد و گسترش برخی آفات لازم است آمادگی لازم جهت دفع آن ها را داشته باشیم.

وی افزود: شرایط دمایی هرمزگان نیز به گونه ای است که رشد بیماری ها دور از انتظار نیست اما با پیش بینی هایی که توسط کارشناسان انجام گرفته پیشگیری از بروز خسارت مانند گذشته صورت گرفته است و به کشاورزان نیز توصیه می کنیم مطابق با استانداردهای تعریف شده و با استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان ما در جهاد کشاورزی اقدام به کشت و داشت محصول نمایند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در رابطه با احتمال ورود مجدد دسته جات ملخ صحرایی به استان گفت: بر اساس پیش بینی های دفتر مبارزه با ملخ صحرایی و فائو و تاکید سازمان حفظ نباتات به دلیل بارش های غیر معمول و مناسب در نوار ساحلی و افزایش سطح زیر کشت احتمال حرکت ملخ به سوی مناطقی از استان وجود دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: به همین جهت از کلیه مدیریت های جهاد کشاورزی استان تقاضا داریم اقدامات پیش گیرانه لازم را انجام دهند و بر اساس دستورالعمل های سازمان عمل نمایند.

اشرف منصوری تصریح کرد: در نخستین هجوم ملخ صحرایی کشاورزان هرمزگانی همکاری مثال زدنی را با جهاد کشاورزی و کارشناسان حفظ نباتات داشتند لذا ضمن تقدیر از آن ها از آن ها نیز درخواست داریم همانند گذشته همکاری و همراهی خود را با ما حفظ نمایند و در صورت مشاهده ملخ با سامانه تلفن گویای 3315 و سامانه پیامکی 10000335 در ارتباط باشند و یا به نزدیک ترین کارشناس و مرکز جهاد کشاورزی محل زندگی خود اطلاع دهند.