خبرها


کشاورزان هرمزگانی با دست پر به استقبال هفته دولت می روند/ افتتاح پروژه های اشتغالزا در بخش کشاورزی در هفت شهرستان

علی باقرزاده همایی ضمن تبریک هفته دولت دستاوردها و پروژه های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

علی باقرزاده همایی ضمن تبریک هفته دولت دستاوردها و پروژه های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت بیش از 10 پروژه کشاورزی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 641100 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

وی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: از آن جایی که اشتغالزایی در بخش کشاورزی نسبت به سایر صنایع و همچنین نسبت به بخش های اداری بسیار سریع تر و کم هزینه تر صورت می گیرد جهاد کشاورزی همواره نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت در شهرها و روستاها داشته و از مهاجرت روستاییان به دلیل نبود اشتغال جلو گیری می کند.

باقرزاده همایی بیان کرد: استان هرمزگان ظرفیت های بالقوه ای در حوزه شیلات و کشاورزی دارد که اگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد می تواند بخش بزرگی از تولیدات کشور و منطقه را در اختیار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان افزود: در هفته جاری افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار در بیش از 2هزار هکتار از اراضی استان را شاهد خواهیم بود که موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود.

وی ادامه داد: طرح های گلخانه ای با اعتبار بالغ بر 38000 میلیون ریال در حاجی آباد و میناب به بهره برداری می رسد که موجب ایجاد چندین شغل مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

باقرزاده همایی گفت: در شهرستان قشم واحد تولید خوراک آبزیان با ظرفیت 6 هزار تن را داریم که بعنوان تامین کننده نهاده مزارع پرورش میگو و ماهی نقش آفرینی می کند و باعث جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: واحد های عمل آوری و سالن های انجماد را در بندر لنگه به بهره برداری خواهیم رساند که موجب ایجاد صنایع فرآوری و ارزش افزوده در بحث شیلات و کشاورزی خواهد شد.

باقرزاده تصریح کرد: به دلیل اهمیت تولید گوشت سفید و قرمز در کشور و برای تامین نیاز استان  واحد های پرورش بز داشتی، پرورش شترمرغ، مرغداری 12 هزار قطعه ای را نیز در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در پایان عنوان کرد: به منظور تولید پروتئین و لبنیات یک واحد پرورش گاو شیری را نیز در استان و در شهرستان پارسیان افتتاح خواهیم کرد.

گفتنی است اعتبار این پروژه ها 64110 میلیون ریال است که 321100 میلیون ریال آن از طریق بخش خصوصی تامین اعتبار شده است.