خبرها


پیام تبریک رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به مناسبت روز خبرنگار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان روز خبرنگار را تبريك گفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان روز خبرنگار را تبريك گفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در پيامي به مناسبت روز خبرنگار، اين روز را به اصحاب رسانه تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ علی باقرزاده همایی در پيام خود آورده است: خبرنگاري، حرفه‌اي مهم و جريان‌ساز و خبرنگار نبض تپنده و روح پرسشگر جوامع بشري، وجدان بيدار جامعه و روشني بخش راه و رسم زمانه خويش است و آگاهي، پويايي اجتماعي و سلامت فكري جامعه در گرو كوشش ها و مجاهدت هاي خبرنگاران و اصحاب قلم قابل دسترسي است.

وی در اين پيام افزود: در دنياي كنوني كه قدرت رسانه عامل تعيين كننده در جهان محسوب مي شود، توسعه و تقويت بنيان‌هاي اجتماعي جامعه در گرو تلاش انسان هاي آگاه و هوشياري است كه به عنوان كنشگران عرصه اجتماع نقش‌آفريني مي‌كنند و به عبارتي در جهان امروز، خبرنگاري يعني انديشيدن فراتر از روزمره گي‌ها.

يكي از مهم ترين ويژگي هاي خبرنگار، داشتن عشق و علاقه به اين حرفه است بر اين اساس، كسي بايد وارد عرصه جذاب و در عين حال پر مخاطره خبرنگاري شود كه ضمن داشتن اين استعداد ذاتي، از هنر واژه گزيني، شم خبري، حوصله زياد و نگاه موشكافانه و دقيق و نيز اخلاق و تعهد حرفه اي برخوردار باشد و با پرهيز از كنش هاي احساسي، بكوشد رويدادها را همان طور كه اتفاق افتاده منتشر كند.

بدون شك رسالت سنگين خبرنگاري، چيزي جز تجسم امانت، مسئوليت و تعهد نيست كه همواره خبرنگاران آن را باجان و دل به دوش كشيده اند و دستيابي به قله‌ هاي پيشرفت، سربلندي و سعادت كشور جز با حق‌جويي و مجاهدت فعالان عرصه رسانه در آگاهي بخشي ممكن نخواهد بود.

17 مرداد سالروز شهادت شهيد محمود صارمي، بهانه اي است كه علاوه بر اشاره به رسالت خطير خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رساني بر اين مساله تاكيد شود كه خبرنگاران نقش حساسي در شفافيت امور و گسترش مشاركت عمومي در جريان توسعه و ايجاد وحدت، همدلي و غرور ملي ‏دارند.

ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهيدان عرصه خبرنگاري به ويژه شهيد محمود صارمي، خبرنگار جمهوري اسلامي ايران كه به دست طالبان جاودانه شد، اين روز را به تمامي خبرنگاران و روزنامه نگاران و عكاسان خبري و ساير عوامل و دست اندركاران سخت كوش و پرتلاش عرصه خبر كشور به ويژه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان هرمزگان و خبرنگاران حوزه جهاد کشاورزی را تبريك عرض نموده و توفيقات روزافزون آنان را از درگاه خداوند يكتا خواهانم.