خبرها


تاکید استاندار بر لزوم استفاده از آب سدهای روستای انجیره شهرستان بندرلنگه برای رونق کشاورزی

استاندار هرمزگان بر استفاده از آب موجود در سدهای روستای انجیره شهرستان بندرلنگه برای رونق کشاورزی در این منطقه تاکید کرد.

استاندار هرمزگان بر استفاده از آب موجود در سدهای روستای انجیره شهرستان بندرلنگه برای رونق کشاورزی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ، دکتر فریدون همتی  در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفر خود به شهرستان‌های بندرلنگه و بشاگرد، با اشاره به ذخیره‌سازی میزان مناسبی آب در دو سد موجود در روستای انجیره شهرستان بندرلنگه، عنوان کرد: باید از آب موجود در این سدها در راستای رونق کشاورزی در این منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد: مطالعات فنی و اقتصادی و نوع کشت در اراضی مستعد کشاورزی روستای انجیره در مدت یک ماه انجام شود و اعتبارات مورد نیاز جهت انتقال آب از دو سد این روستا به اراضی کشاورزی تخصیص یابد.

استاندار هرمزگان افزود: برای روستاهای بن کوه و هرسین در شهرستان بندرلنگه نیز اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل سازه های آبخیزداری، احداث زمین ورزشی و آسفالت و زیباسازی خیابان‌ها و معابر اختصاص می یابد.

همتی با اشاره به وجود ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری در مناطق کوهستانی روستای انجیره شهرستان بندرلنگه، تصریح کرد: با کمک و تلاش خیرین و دولت در این منطقه، یک دهکده گردشگری در منطقه کوهستانی آن در حال احداث است که ما نیز حمایت های های لازم را جهت تکمیل آن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مناطق کوهستانی استان هرمزگان از آب و هوای خنک و جاذبه های طبیعی برای تبدیل به مناطق گردشگری در فصل تابستان برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: باید امکانات و زیرساخت های لازم را در این مناطق ایجاد کنیم تا در فصل تابستان نیز هرمزگان شاهد حضور گردشگران باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای تثبیت جمعیت در روستاها باید کارهای جدید و مبتکرانه با هدف ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم انجام شود.

وی در ادامه به ذخیره سازی میزان قابل توجهی از آب در سد جگین در شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: از آب موجود در این سد می‌توان برای کشت محصولات و رونق کشاورزی در اراضی مستعد منطقه استفاده کرد.

وی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به سرعت برنامه انتقال آب از سد جگین به اراضی کشاورزی به ویژه با هدف ایجاد اشتغال در شهرستان بشاگرد اجرایی شود.

همتی اظهار داشت: شهرستان های بشاگرد و جاسک برای رونق تولید در حوزه کشاورزی و صادرات محصولات به کشور عمان ظرفیت های بسیاری دارند و باید به آن توجه شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تعاون روستایی با طراحی مدلی نو و با استفاده از تعاونی های موجود و یا تشکیل تعاونی جدید، زمینه اشتغال در روستاها را فراهم کند.

وی تاکید کرد: احداث راه های روستایی جدید در بشاگرد و آبرسانی از سد جگین به این شهرستان، هر چه زودتر باید انجام و تکمیل شود.

همتی افزود: فرمانداران نباید منتظر استاندار و مدیران کل بمانند، بلکه با بازدید های روزانه از حوزه و منطقه تحت مدیریت خود، ظرفیت های مختلف را شناسایی کنند.

گفتنی است، در این جلسه برای هر کدام از طرح ها و پروژه ها اعتبارات لازم مصوب و مقرر شد ظرف یک ماه آینده طرح مطالعاتی لازم در خصوص ایجاد مزارع کشاورزی در روستاهای مذکور ارائه شود.همچنین در این بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران منابع طبیعی نیز حضور داشتند.