خبرها


در بیش از ۳۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان سیریک ردیابی و مبارزه با ملخ صورت گرفته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک از مبارزه و ردیابی  ملخ صحرایی در بیش از 326 هزار هکتار از اراضی شهرستان سیریک خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک از مبارزه و ردیابی  ملخ صحرایی در بیش از 326 هزار هکتار از اراضی شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛نکویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک تصریح کرد: عملیات مبارزه و ردیابی از ابتدای ورود این آفت مهاجم در دی ماه سال گذشته آغاز شد و تا کنون بیش از 326 هزار هکتار از اراضی ردیابی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: از مجموع ردیابی ها در بیش از 1200 هکتار عملیات سمپاشی هوایی توسط پهباد و هواپیما، 16 هزار هکتار مبارزه هوایی و 15هزار هکتار نیز در بخش های مختلف انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: کشاورزان با مشاهده اولین ریزش در مناطق شهرستان سریعا مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق سامانه ارتباط مردمی(صدای کشاورز) 3315 و یا حضور در جهاد شهرستان سیریک و  یا تماس با کارشناسان اعلام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک بیان داشت: در بحث مبارزه با این آفت باید کمال قدردانی را از مردم سیریک داشته باشیم، همچنین مدیران سایر نهاد های دولتی و نظامی و انتظامی که در مباحث مختلف پشتیبانی و ردیابی و حتی مبارزه همراهی و همکاری مناسبی را با مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان بعمل آورده اند.

فرماندار سیریک نیز تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت های شهرستان برای عبور از این بحران استفاده می کنیم.

وی افزود: از کشاورزان نیز انتظار داریم همراهی لازم را با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند و در صورتی که تمایل به حضور در تیم های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی دارند از طریق پرسنل سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان مسئول هماهنگی های لازم را انجام دهند.