خبرها


تکلیف به همه مسئولان جهت احیای واحدهای تولیدی هرمزگان

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران و دیگر مسئولان باید به طور منظم از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان‌ها بازدید کنند،  گفت: در سال جاری مهمترین مسئله کشور توجه به رونق تولید است و باید به طور شبانه روزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان تلاش نمائیم.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران و دیگر مسئولان باید به طور منظم از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان‌ها بازدید کنند،  گفت: در سال جاری مهمترین مسئله کشور توجه به رونق تولید است و باید به طور شبانه روزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان تلاش نمائیم.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، فریدون همتی در مراسم آغاز بکار مزرعه پرورش 35 هزار قطعه ای مرغ مادر در هرمزگان، گفت: ایجاد این مزرعه پرورش مرغ مادر و جوجه یک روزه یک کار پایه‌ای جهت بهره مندی و فعال‌سازی بیشتر واحدهای مرغداری در سطح استان محسوب می‌شود.

وی، ادامه داد: ایجاد این مجموعه یک اقدام مهم در سال رونق تولید است که پس از هفت سال تعطیلی با حمایت‌هایی که از آن صورت گرفت، توانست فعالیت خود را آغاز کند.

استاندار هرمزگان، بیان داشت: باید از این مجموعه با دقت بسیار مراقبت شود و کمک‌ها و حمایت‌های لازم را جهت تداوم فعالیت های آن و همچنین توسعه تولیدات این مجموعه خواهیم داشت.

همتی، تصریح کرد: از سرمایه‌گذار این طرح انتظار داریم تا تولیدات خود را در سطحی ارتقا دهد که استان هرمزگان در زمینه تولید و پرورش مرغ مادر و جوجه یک روزه خودکفا شود و واحدهای مرغداری این استان دیگر نیازی به واردات جوجه از خارج هرمزگان نداشته باشند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید به طور منظم از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان‌ها بازدید کنند،  اظهار داشت: در سال جاری مهمترین مسئله کشور توجه به رونق تولید است و امسال باید به طور شبانه روزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان کار کنیم.

وی، گفت: ما برای توسعه صنعت مرغداری  در استان از همه مسئولین تقاضا داریم با حداکثر توان به سرمایه گذاران و تولید کنندگان کمک کنند و با توجه به نیاز استان برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین نمایند.

همتی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای واحد های تولیدی در بخش های مختلف که بعضا منجر به تعطیلی آن ها شده است عنوان داشت: به مسئولان و مدیران زیرمجموعه استانداری تکلیف کرده ایم که واحدهای نیمه فعال و تعطیل را شناسایی و راه کارهای برون رفت از بحران را به ما ارائه دهند تا زمینه فعالیت مجدد آن ها را فراهم کنیم.

وی، افزود: تولید امروز مهمترین مسئله کشور است و اهمیت آن کمتر از دفاع از مرزها نیست و هم تراز آن قرار دارد. دشمن برای رسیدن به اهداف خود جنگ اقتصادی به راه انداخته است و هدف او به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی و افزایش نارضایتی بین اقشار مختلف جامعه است.

استاندار هرمزگان،  گفت: سال 98 سال ویژه ای است و ما باید در این زمان بصورت مستمر و پیوسته فعالیت کنیم و تعطیلات را کنار بگذاریم تا بر جنگ اقتصادی که علیه ما به راه انداخته اند پیروز شویم.

همتی در پایان با اشاره به ظرفیت های معدنی و کشاورزی در حاجی آباد، خاطرنشان کرد: این شهرستان جزو مناطق مهم استان است که 50 هزار تن از قوط غالب مردم استان که گندم است را تولید می کند و همچنین بخش کشاورزی در آن نسبت به سایر مناطق توسعه یافته تر است و مسئولین باید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.