خبرها


ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی موجب افزایش رضایتمندی در هرمزگان می شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در همایش فرصت های سرمایه گزاری بخش کشاورزی و شیلات گفت: ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی موجب افزایش رضایتمندی در هرمزگان می شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در همایش فرصت های سرمایه گزاری بخش کشاورزی و شیلات گفت: ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی موجب افزایش رضایتمندی در هرمزگان می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ حیدری سرپست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در همایش فرصت های سرمایه گزاری بخش کشاورزی و شیلات گفت: در سالی که با نظر مقام معظم رهبری "رونق تولید" نام گذاری شده است و با توجه به استقبالی که از این همایش شاهد هستیم؛ امیدواریم گام های بلندی در جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در حوزه کشاورزی و شیلات باشیم و موجبات رضایتمندی مردم فراهم گردد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در همایش فرصت های سرمایه گزاری بخش کشاورزی و شیلات ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر از فعالان بخش کشاورزی و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گفت:در شرایط کنونی کم ریسک و پرسودترین حوضه برای سرمایه گذاری در استان هرمزگان بخش کشاورزی و شیلات و صنایع وابسته می باشد، به علت تفاوت ارزش محصول در خارج از ایران و وجود بازار منطقه ای و جهانی که برای ما در این بخش وجود دارد.

مسعود پاکزاد تصریح کرد: این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی و استراتژیک که دارا می باشد می تواند برای سرمایه گذاران حوزه شیلات و کشاورزی جذابیت داشته بوده و  همچنین وجود مدیران توسعه گرا در استان از جمله مشوق هایی است که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و شیلات در واقع به نوعی سفیران اقتصادی ما هستند.

پاکزاد ضمن بر شمردن موانع اشتغال در بخش های دولتی عنوان داشت: دولت برای ایجاد اشتغال برای هر نفر حدود 400 تا 700 میلیون تومان هزینه می کند و در بخش های نفت و پتروشیمی گاهی تا 2 میلیارد تومان هزینه بر ما تحمیل می کند اما بخش خصوصی با کمتر از 150 میلیون تومان می تواند یک شغل ایجاد نماید.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بخش شیلات و کشاورزی اظهار داشت: اشتغال و تولید در این بخش می تواند موجب ارز آوری و درآمد پایدار در  صادرات غیرنفتی باشد. لذا من معتقد هستم در شرایط فعلی روی آوردن به سمت و سوی توسعه بخش کشاورزی یک حرکت جهادی است که موجب رشد اقتصادی می شود.

وی در پایان گفت: مهمتریم مسئله ای که باید در بخش مذکور رعایت کرد: افزایش بهره وری در کنار افزایش سطح زیر کشت می باشد.