خبرها


۱۳ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آلوده به ملخ صحرایی در استان پاکسازی شد

مبارزه و پاکسازی بیش از 13 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آلوده به آفت ملخ صحرایی در استان هرمزگان انجام شد.

مبارزه و پاکسازی بیش از 13 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آلوده به آفت ملخ صحرایی در استان هرمزگان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ حمید دولتی مدیر حفظ نباتات در این رابطه اظهار داشت: بیش از 410 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ردیابی ملخ انجام شده است و در بیش از 13 هزار هکتار نیز پاکسازی، مبارزه و پایش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا روز 20 فروردین سال جاری بیش از 12 نقطه از استان هرمزگان که بیشتر درنوار ساحلی از بندر لنگه تا بندرعباس را در حوضه غرب شامل می شود.

دولتی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان هرمزگان و وجود باد موافق جنوب غرب و ارتفاع پروازی بالای این آفت مناطق آلوده تا ظهر 21 فروردین سال جاری به 33 نقطه افزایش و تا عمق 160 کیلومتری  آلودگی نفوذ پیدا کرده است.

مدیر حفظ نباتات تصریح کرد: مناطقی که ریزش در آنها صورت گرفته است در شهرستان فین(مارون)، حاجی آباد(شهدادی)، بندرعباس(رضوان و سیاهو) تل گردو، کولغان، قلعه قاضی و مناطقی از شهرستان میناب(مازاوی)، بندر خمیر(انگوران، کشار،شیب کوه و لردو) را شامل می شود.

وی افزود: مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق آلوده با 8 دستگاه ULV پاش و حضور تمام نیروها و تیم های مبارزه و ردیابی در حال انجام است.

دولتی اظهار کرد: مبارزه در سه مرحله درحال انجام است مرحله اول ردیابی مناطق آلوده، مرحله دوم مبارزه مستقیم و مرحله سوم مبارزه با پوره ها و لارو های به جا مانده از موج های اول و دوم است.