خبرها


تأسیس نظام صنفی بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی برای حمایت از کشاورزان است

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: نظام صنفی کشاورزی بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در راستای حمایت از حقوق کشاورزان و فعالان این حوزه است.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: نظام صنفی کشاورزی بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در راستای حمایت از حقوق کشاورزان و فعالان این حوزه است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمدشفیع ملک زاده عصر دیروز در حاشیه برگزاری جشن برداشت گوجه فرنگی در پارسیان گفت: نظام صنفی کشاورزی بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در راستای حمایت از حقوق کشاورزان و فعالان این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان بیش از 98 درصد از امنیت غذایی جامعه را بر عهده دارند، اظهار افزود: نظام صنفی کشاورزی در کلیه شهرستان ها و استان ها در راستای حمایت از کشاورزان حضور فعال دارد.

ملک زاده رسالت اصلی این تشکل مردم نهاد را هویت بخشی به مشاغل آن ها، سازماندهی و دفاع منطقی از حقوق و مطالبات کشاورزان عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه بخشی از جامعه کشاورزان از حداقل حقوق قانونی خود نظیر بیمه محروم هستند.

وی اضافه کرد: تشکل نظام صنفی کشاورزی امروز این وظیفه را بر عهده دارد که مطالبات کشاورزان را در حوزه اجتماعی، تنظیم بازار، عرضه محصول، اجرای الگوی کشت و تامین نهاده ها را پیگیری کند و خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات مناسبی به کشاورزان ارائه شده و در شهرستان پارسیان نیز حدود 60 درصد کشاورزان عضو این تشکل مردم نهاد هستند.

ملک زاده گفت: کشاورزانی که عضو نظام صنفی هستند، می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی و بسیاری از خدمات دیگر برخوردار شوند.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:  کشاورزانی که پروانه صنفی دارند می توانند در کنار این خدمات از بخشودگی عوارض ماشین آلات کشاورزی نیز استفاده کنند.

وی همچنین اعمال تخفیف در قبوض برق مصرفی را یکی دیگر از مزایای عضویت در نظام صنفی و داشتن پروانه صنفی عنوان کرد.

انتهای پیام/