خبرها


آیین گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س) برگزار شد

مراسم سالروز میلاد حضرت زینب ( س)  با حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

 

مراسم سالروز میلاد حضرت زینب ( س)  با حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، آیین گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) ظهر امروز در محل نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

حجت الاسلام علی شرفی رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در ابتدای این مراسم ضمن  تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و  روز پرستار، و با تأکید به بهره گیری از الگوی های رفتاری آن حضرت، گفت: در این روز، بانویی پا به عرصه وجود نهاد که آموزگار ایثار و فداکاری بود و در سال های گوناگون حیات خود، از پنج امام بزرگوار، پرستاری کرده است.

وی افزود: حضرت زینب بعنوان اسوه صبر، حضرت علی علیه السلام در هنگام ضربت خوردن، امام حسن مجتبی در هنگام مسمومیت، امام حسین علیه السلام در لحظات تنهایی و غربت، امام سجاد علیه السلام در رویارویی با سوز تب جان سوز و امام محمد باقر علیه السلام را به همراه کودکان صحرای کربلا همراهی کرده است، از اینرو نام زینب (س) ، پرستار جاودان همیشه تاریخ، همیشه بر تارک زمان می درخشد و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار ایشان می‌اندازد.

رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، تصریح کرد: ارزش و عظمت زينب كبرى‌ (س)، به خاطر حركت عظيم انسانى و اسلامى او و بر اساس تكليف الهى است و تصميم او و نوع حركت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد.

شرفی اضافه کرد: اما الگوى زن ايرانى در مسیر پیش روی انقلاب، زينب سلام الله علیهاست. زينب زنى نبود كه از علم و معرفت بى‌بهره باشد؛ بالاترين علمها و برترين و صافيترين معرفتها در دست او بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین با اشاره به عظمت کار پرستاران، گفت: همه موظفيم از اين انسانهاى فداكار، پرعاطفه و دلسوز كه با عمل انسانىِ خود برای پرستاری از بيماران در مراحل دشوار بيمارى،  به يك ارزش انسانى والا، قدردانى كنيم.

شرفی اظهار کرد: پرستارى حرفه‌اى انسانى و اسلامى است و نقش عواطف در جامعه ما همواره برجسته بوده است، پس بايد به اين حركت عاطفى بزرگ كه داراى مبناى عقلانى و فكرى راسخى هم هست با دیده احترام نگریسته شود.

در این مراسم همچنین سئوالاتی در خصوص شخصیت حضرت زینب (س) از حاضران پرسیده شد که به سه نفر از کارکنانکه به سوالات پاسخ صحیح دادند جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/