خبرها


برگزاری همایش شورای زکات با محوریت بخش کشاورزی در بستک

به همت مدیریت جهاد کشاورزی بستک و همکاری کمیته امداد امام خمینی همایش شورای زکات با محوریت بخش کشاورزی در این شهرستان برگزار شد.

به همت مدیریت جهاد کشاورزی بستک و همکاری کمیته امداد امام خمینی همایش شورای زکات با محوریت بخش کشاورزی در این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، به همت مدیریت جهاد کشاورزی بستک و همکاری کمیته امداد امام خمینی همایش شورای زکات با حضور اعضای شورای اداری، کشاورزان و دامداران در سالن انجمن خیریه این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره آموزش و عقیدتی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این همایش به بیان اهمیت بحث زکات و تشریح مسائل مربوط به زکات کشاورزی و دامداری پرداخت.

حجت الاسلام علی شرفی در این همایش از جایگاه ویژه زکات در قرآن گفت: بیش از 32 بار در قرآن کریم در خصوص زکات به عنوان دومین رکن اصلی اسلام نام برده شده است.

وی، افزود: خداوند به به پیامبر(ص) امر نموده که از اموال و دارایی های مومنان زکات و صدقه دریافت کند و در امور مربوط به جامعه اسلامی و ریشه کن نمودن فقر استفاده نماید که این کار علاوه بر اینکه پاداش 700 برابر نصیب افراد میکند باعث تطهیر و پاک نمودن اموال آنها نیز میگردد و خوی و منش بزرگواری و کمک به هم نوع در جامعه رواج پیدا میکند.و برکات و خیرات در جامعه با انجام این  دستورات الهی سرازیر میگردد.

حجت الاسلام شرفی ضمن برشمردن مواردی از کشاورزی و دامداری که شامل زکات میگردد حد نصاب زکات در کشاورزی و دامداری را تشریح و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری اینگونه همایش ها و اطلاع رسانی به جامعه در جهت بهتر عمل کردن به دستورات الهی و برپا داشتن فرامین و دستورات خداوند که چراغ راه زندگی خواهد بود گام موثر و مفید برداریم.