خبرها


اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با هماهنگی منطقه‌ای با استان‌های جنوبی

استاندار هرمزگان گفت: بایستی تولید محصولات کشاورزی جنوب کشور را با کمک گرفتن از هم و جلب حمایت وزارت خانه و دولت و تبادل تجارب و علم و هماهنگی منطقه‌ای به‌عنوان ظرفیتی جدید، بالا ببریم و بتوانیم طرح اصلاح الگوی کشت را به خوبی در استان های جنوبی اجرا کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، فریدون همتی صبح امروز در گردهمایی استان‌های جنوبی کشور با موضوع اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، اظهار کرد: بنا به پیشنهادی که تشکل‌های مردمی کشاورزی داشتند نشستی مشترک بین 6 استان جنوبی برگزار کردیم تا هماهنگی خوبی در بخش کشاورزی این 6 استان به وجود بیاید.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مشابه، مشکلات خشک‌سالی که مشترک و مسئله تولید محصولات خارج از فصل که در استان‌های جنوبی کشور داریم و دلایل مختلف دیگر نیاز بود که این نشست برگزار شود و امیدوارم هرساله تکرار شود و یک هماهنگی منطقه‌ای هم در اصلاح الگوی کشت و هم ارتقا بهره‌وری آب و تأثیری که استان‌های جنوبی بر یکدیگر و در بازار  تولید کشاورزی دارند ایجاد شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: استان‌های جنوبی درزمینهٔ کشاورزی و آب نیازهای مشابه هم دارند و با برنامه‌ریزی منطقه‌ای هم وزارت خانه در کنار ما خواهد بود و هم قادر خواهیم بود با یک هماهنگی اصولی و انتقال تجارب خود به هم بتوانیم شرایط تولید محصولات کشاورزی و عرضه آن‌ها در بازار داخلی و خارجی را ایجاد کنیم و به قطب محصولات کشاورزی به‌خصوص محصولات خارج فصل تبدیل شویم.

همتی تصریح کرد: هرچه هماهنگی در کشت، برداشت و عرضه به بازار بیشتر شود تأثیر بهتری خواهد گذاشت؛ باید بتوانیم تولید محصولات را با کمک گرفتن از هم و جلب حمایت وزارت خانه و دولت از قبل این نشست‌ها و تبادل تجارب و علم و هماهنگی منطقه‌ای به‌عنوان ظرفیتی جدید، بالا ببریم.

وی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم این رویه را تحت عنوان نشست منطقه‌ای جنوب کشور ادامه دهیم و اگر نتیجه خوبی حاصل کردیم در مناطق دیگر نیز به‌صورت برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای این کار صورت بگیرد و کشاورزی کشور را با شرایط بهتر روبرو کند.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای بهره‌وری آب تصمیم گرفته شد تولید برخی محصولات را کاهش دهیم و با هماهنگی استان‌های جنوبی دیگر با سختی در تصمیمات و برنامه‌ها مواجه نخواهیم بود.

 

همتی بیان کرد: باید بتوانیم ازاین‌پس با برگزاری نشست‌های بین استانداران و جلسات این‌چنینی به یکدیگر کمک کنیم تا وضعیت بهتری را برای استان‌های جنوب کشور رقم بزنیم.