خبرها


توزیع میوه ویژه ایام نوروز از ۲۶ اسفند ماه در استان آغاز می شود

طرح توزیع میوه شب عید با هدف متعادل سازی قیمت بازار و خدمات رسانی بهتر به مردم و گردشگران  از روز شنبه 26 اسفند ماه آغاز و تا 15 فرودین ماه 97 ادامه خواهد داشت .

طرح توزیع میوه شب عید با هدف متعادل سازی قیمت بازار و خدمات رسانی بهتر به مردم و گردشگران  از روز شنبه 26 اسفند ماه آغاز و تا 15 فرودین ماه 97 ادامه خواهد داشت .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در این طرح سیب درختی و پرتقال توسط مباشرین توزیع در استان  عرضه می شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، عزیز سیدی افزود : با برنامه ریزی های انجام شده از استان اصفهان قریب به 200 تن سیب درختی و از باغداران منطقه رودخانه شهرستان رودان 400 تن پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی عنوان کرد : با برگزاری چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد سیب درختی و پرتقال با نرخ مصوب هر کیلو گرم  2 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

سیدی  عدم امکانات سردخانه ای مجهز برای نگهداری سیب درختی را از مهمترین مشکلات  استان برشمرد و اظهار داشت : بخشی از سیب خریداری شده در استان مبدا نگهداری می شود و در صورت نیاز استان در کوتاه ترین زمان  به بازار عرضه می شود.

وی خاطر نشان کرد : شهرستان جیرفت از استان کرمان قطب تولید پرتقال کشور است اما به دلیل تولید با کیفیت باغداران رودان و با هدف ایجاد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی در داخل استان، پرتقال مورد نیاز مردم در ایام نوروز  از تولیدکنندگان استان خریداری شد.

سیدی  افزود : برای اجرای عملیات توزیع میوه شب عید در استان، 116 مکان مشخص شده است .

وی اضافه کرد: با توجه به مصوب جلسه ستاد تنظیم بازار اولویت کار توزیع میوه ایام نوروز با اتحادیه و صنوف می باشد و کسانی که کار توزیع میوه را به عهده دارند حق فروش میوه غیر مصوب  را ندارند .