خبرها


ساماندهی صنوف کشاورزی نیاز مهم بخش کشاورزی کشور است

در راستای خدمات دهی به جامعه کشاورزان ساماندهی صنوف کشاورزی کشور ضروری است .

مدیر کل دفتر امور تشکل های سازمان تعاون روستایی کشور گفت : با توجه به نزدیک شدن به تشکیل سومین دوره ارکان نظام صنفی کشور، ساماندهی صنوف کشاورزی از مهمترین برنامه ها می باشد.

در راستای خدمات دهی به جامعه کشاورزان ساماندهی صنوف کشاورزی کشور ضروری است .

مدیر کل دفتر امور تشکل های سازمان تعاون روستایی کشور گفت : با توجه به نزدیک شدن به تشکیل سومین دوره ارکان نظام صنفی کشور، ساماندهی صنوف کشاورزی از مهمترین برنامه ها می باشد.

به گزارش واحد اطلاعات واخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، عباس سیاح امروز در دیدار صمیمی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در بندرعباس افزود : اعتبار بخشی ،به پروانه های نظام صنفی از دیگر اولویتهای دفتر امور تشکل ها سازمان تعاون روستایی است .

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور 300کد شغلی براساس کمیته نظارت مصوب شده است اظهار داشت : در سطح کشور 430نظام صنفی با جمعیتی بالغ بر 800هزار نفر فعالیت دارند.

سیاح گفت : نظام صنفی استان هرمزگان به دلیل جذب بهره بردار و صدور پروانه یکی از موفق ترین نظام صنفی در کشور است .

در ادامه رئیس نظام صنفی کشور با تشریح سیاست ها و برنامه های نظام صفی کشور بیان داشت :

به دلیل عدم خدمات دهی مناسب تعاونی ها وصنوف کشاورزی در سالهای گذشته به بهره برداران جامعه کشاورز، چندان تمایلی برای ایجاد تشکل ندارد به همین دلیل نیاز است درخصوص فعالیت های نظام صنفی و تشکل ها به کشاورزان اطلاع رسانی شود.

ملک زاده گفت : پیشنهاد می شود مسولین سازمان جهاد کشاورزی با استاندار و فرمانداران رایزنی کند که در جلسات حوزه کشاورزی از نماینده نظام صنفی برای انتقال مشکلات کشاورزان استفاده شود.

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان عدم وجود تشکل هایی قوی و کارآمد در بخش کشاورزی می باشد.

علی باقر زاده با اشاره به مشکل افت قیمت محصول گوجه فرنگی در استان ومتضرر شدن کشاورزان تصریح کرد : اگر کشاورزان استان با انسجام و وحدت به یک تشکل قوی دست پیدا می کردند هرگزبا مشکل فروش محصولات خود روبرو نمی شدند.

وی ادامه داد : بهره برداران استان بایستی نگرش خود را نسبت به تشکل های کشاورزی تغییر دهند و به عنوان بازوی اصلی بخش کشاورزی نقش خود را ایفا نمایند . در این صورت تمامی مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

علی باقر زاده مدعی شد : یک تشکل، قدرت جذب محصولات و صادرات آنها را دارد واز سویی دیگر از چتر حمایتی دولت برای خدمات دهی و رفع مشکلات کشاورزان برخوردار می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تاکید کرد : ما از نظام صنفی کشور می خواهیم با تدوین برنامه ای صنوف کشاورزی را مکلف به خدمات دهی به کشاورزان کنند.

باقر زاده افزود : برای رفع مشکلات بخش کشاورزی هیچ راهی جزء ایجاد تشکل های کشاورزی و تقویت تعاونی های روستایی وجود ندارد.

لازم به ذکر است در این نشست مرتضی ادیب معاون مدیر کل دفتر امور تشکل های تعاون روستایی کشور وسیروس اسد پور رئیس تعاون روستایی استان حضور داشتند.