خبرها


مصرف گوشت شتر نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است

 در هرمزگان 21هزار نفر شتر وجود دارد که می تواند در تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان نقش آفرینی کند.

 در هرمزگان 21هزار نفر شتر وجود دارد که می تواند در تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان نقش آفرینی کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : طبق نظر اداره کل صنعت ،معدن وتجارت  مصرف سرانه گوشت وفرآورده های آن در ایران حدود 6/13 کیلوگرم در سال است و در استان هرمزگان 9کیلو گرم برآورد شده است کاهش سرانه استان به دلیل مصرف ماهی ومیگو می باشد.

به گزارش واحد اطلاعات واخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، محمد پورطرق با تشریح ظرفیت استان در پرورش شتر افزود : لازم است  با استفاده از رسانه های جمعی  فرهنگ استفاده از گوشت شتر در بین شهروندان ترویج شود .

وی با تاکید بر اینکه گوشت شتر از لحاظ بهداشتی  در سطح مطلوبی قرار دارد اظهار داشت: گوشت شتر پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت گاو وگوساله دارد.

پور طرق با اشاره به اینکه در آموزه های دینی بر مصرف گوشت شتر تاکید شده اظهار داشت: تقویت قوای بدنی ، تقویت اعصاب ،جلوگیری از اختلال در رشد جنین ،داشتن  ویتامین های B، فسفر و کلسیم از مهمترین مزایای مصرف گوشت شتر است.

این مقام مسئول گفت :در استان نگهداری شتر بر 3اساس و پایه  صورت می گیرد که شامل  شترهای شیری ، گوشتی و سواری (جماز ) انجام می شود.

پور طرق خاطر نشان کرد : نژاد عمده شترهای استان از نوع جماز است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : هرمزگان با داشتن 21هزار نفر شتر حدود 3/13درصد از جمعیت 150هزار نفری شتر کشور را تشکیل می دهد و از این حیث بعد از استان های سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

پورطرق افزود :شهرستان های بندرعباس ، میناب ، رودان ، حاجی آباد ، سیریک ، جاسک ، بندرخمیر ، قشم ، بندرلنگه  و بشاگرد از مناطق مهم پرورش شتر در استان می باشند.

وی عنوان کرد :در صورت ایجاد بازار فروش گوشت شتر این صنعت می تواند در تامین گوشت موردنیاز استان و اشتغال زایی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی نماید.