خبرها


پیش بینی خرید ۹میلیون تن گندم از کشاورزان کشور

در سال گذشته قریب به 8 میلیون و 80هزارتن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد.

در سال گذشته قریب به 8 میلیون و 80هزارتن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می شود امسال حدود 9 میلیون و 600هزار تن گندم از کشاورزان در کشور خریداری شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس ناصر حیدری پوری در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: پیش بینی خرید دراستان 39هزارتن بوده است که تا کنون 51هزارتن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته دولت با گرفتن تسهیلات 26درصدی اقدام به خرید تضمینی گندم به مبلغ 9هزار میلیارد تومان از کشاورزان کرد .

حیدری پوری در بخشی از سخنان خود با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر و میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: نیروهای جهاد سازندگی نقش مهمی در 8 سال دفاع مقدس در بخش پشتیبانی و مهندسی جنگ داشته اند.

وی تاکید کرد : در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل دولت  برای محقق شدن اهداف شعار سال 12برنامه ملی  را تدوین کرده است که 2 برنامه آن در بخش کشاورزی می باشد.

حیدری پوری اضافه کرد: ارتقاء بهره وری و افزایش تولید از مهمترین برنامه های دولت دربخش کشاورزی است که در قالب 18پروژه تدوین شده است.

در ادامه این مراسم نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت:رزمندگان  با پیروی از نایب امام زمان (عج)  توانستند خرمشهر را آزاد و در جنگ پیروز شوند.

حجت الاسلام فخرایی گفت: امروز انتظار امام مهدی (عج) باید توام با عمل باشد همانطور که شهدا و ایثار گران د رجنگ تحمیلی با عمل خود انتظار واقعی را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: مدیریت جهادی از نیاز های اساسی جامعه امروز است .

سردار لاله زار افزود: امام خمینی با تاسیس جهاد سازندگی و با کمک مردم اقدام به آباد کردن روستاها کردند.

وی تصریح کرد : جهاد سازندگی در اوایل انقلاب شروع به جاده سازی، برق رسانی، آبرسانی و بردن امکانات بهداشتی به روستاهای محروم کرد اما با شروع جنگ در جبهه ها حضور پیدا کرد و در کنار رزمندگان از کشور و مهین دفاع کردند.

در انتهای این مراسم با حضور مهندس پویا فر فرماندار بندرعباس  از خانواده های شهدا و ایثار گران تجلیل شد.