خبرها


اجرای طرح «پرورش ماهی در قفس» در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به گزارش های کارشناسی، هرمزگان یکی از منحصربفرد ترین استان های ساحلی برای اجرای طرح های شیلاتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به گزارش های کارشناسی، هرمزگان یکی از منحصربفرد ترین استان های ساحلی برای اجرای طرح های شیلاتی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم بهره برداری از دو پروژه شیلاتی در آب های ساحلی غرب هرمزگان (بندرلنگه) در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های همگانی از جمله این استعدادها به پرورش ماهی دریایی در قفس و میگو اشاره کرد.
وی ، از اجرای طرح های تولید ماهی دریایی در قفس به عنوان یکی از فعالیت های تولیدی و درآمدزا نام برد که می تواند در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشد.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ها که به گفته مسوولان ارشد شیلات ایران قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید ماهی دریایی در قفس به 200 هزارتن در سال برسد ضمن ایجاد هزاران شغل در سواحل استان های جنوبی سالانه نیز میلیون ها دلار ارزآوری خواهد داشت.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اضافه کرد: افتتاح طرح های امروز نشان از وجود شرایط لازم در هرمزگان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید آبزیان دارد.
ناطق نوری، همچنین با اشاره به ظرفیت های خوب پرورش ماهی در قفس در شهرستان بندر لنگه گفت: امید است با حرکت های خوب انجام شده شاهد تبدیل استان هرمزگان به قطب پرورش ماهی در قفس کشور باشیم.
در مراسم بهره برداری از مراحل اول مزارع پرورش ماهی دریایی در قفس در روستای گرزه واقع در 80 کیلومتری غرب بندرلنگه و 280 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان وزیر جهاد کشاورزی، استاندار هرمزگان و شماری از مسئولان محلی این استان حضور داشتند.