خبرها


توافق سازمان جهاد کشاورزی با صداوسیما برای ارتقاء علمی کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : برای ارتقاء آگاهی کشاورزان و ترویج فرهنگ کار وتلاش در قالب تفاهم نامه با صداوسمیای مرکز خلیج فارس موضوعات علمی وفنی بخش کشاورزی از طریق رسانه به مخاطبان انعکاس داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : برای ارتقاء آگاهی کشاورزان و ترویج فرهنگ کار وتلاش در قالب تفاهم نامه با صداوسمیای مرکز خلیج فارس موضوعات علمی وفنی بخش کشاورزی از طریق رسانه به مخاطبان انعکاس داده می شود.

به گزارش واحد اطلاعات واخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، ناصر حیدری پوری در دیدار با مدیرکل صداوسیما ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان، استفاده از رسانه ملی برای ترویج فرهنگ کار وتلاش را از ضروریات بخش کشاورزی هرمزگان دانست واظهارداشت:60درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنندکه 90درصد آنها به کار دامپروری ، کشاورزی وصیادی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه 86هزار هکتار از اراضی باغی وزراعی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز است  تصریح کرد : استفاده مناسب از سیستم آبیاری نوین ، مدیریت مصرف آب ، ترویج تولید محصول سالم ، توسعه کشت های متراکم ، اقتصادی کردن محصولات کشاورزی با ترویج تنوع کشت  واصلاح الگوی کشت از مهمترین موضوعاتی است که رسانه می تواند در برنامه سازی ازآنها بهره بگیرد.

حیدری پوری تاکید کرد : بیش از 80درصد بهره برداران بخش کشاورزی استان کم سواد یا بیسواد هستند و  برای اینکه بتوانیم محصولات صادراتی مناسب تولید کنیم باید دانش کشاورزان را افزایش دهیم.

در ادامه مدیر کل صدا وسیمای مرکز خلیج فارس گفت : رسانه ملی آمادگی خود را برای انعکاس رویداهای بخش کشاورزی اعلام می کند.

مهران جلایی افزود: فرهنگ مباحث کشاورزی وانعکاس آن از رسانه، نیازمند تعامل وهمفکری مسئولان سازمان جهاد کشاورزی وکارشناسان آن دارد.

وی با یبان اینکه در فصل زمستان در کشور به دلیل سرما در اکثر استان ها فعالیت های کشاورزی متوقف می شود اظهارداشت : هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی، محصولات خارج از فصل تولید می کند واین خود یک فرصت است برای برنامه سازان صداوسیما .

جلایی در انتها تاکید کرد: مباحث بخش کشاورزی از طریق رسانه باهدف فرهنگ سازی کار وتلاش و انتقال دانش به کشاورزان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

لازم به ذکر است در این دیدار ملا احمدی قائم مقام صدا وسیما،  معاونین صدا وسیما مرکز خلیج فارس، مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی مهندس نظرنژاد و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مهندس سیدی حضور داشتند.